torsdag 7. juni 2012

Løpeskjørt

I går skulle jeg altså løpe med Rachel Nordtømme og Løplabbet. Det stod at de 30 første som meldte seg på var med i trekningen av tre Ayami antrekk. Jeg regnet med at det kom en haug med løpevillige damer.
Og så møtte det opp 6 unge jenter! Javel, det var altså jeg på 53 og 6 unge jenter samt Rachel og en av damene som er ansatt på Løplabbet. Når jeg først var der, måtte jeg jo bare være med! Jo da, det ble en fin løpetur gjennom Slottsparken samt noen stigningsløp, kneløft mm på Universitetsplassen. Rachel var ei kjempe trivelig jente, småpratet litt med alle og det ble derfor en hyggelig tur også. Så tilbake til butikken hvor vi fikk utdelt hver vår banan og YT restitusjonsdrikk. Deretter var vi klare for en titt på kolleksjonen. Jeg hadde sett på alt dette for et par dager siden da jeg kjøpte meg sko, men nå prøvde jeg både skjørt og tights. Falt pladask for løpeskjørtet! Jeg har lenge ønsket meg et skjørt og nå endelig kom anledningen. Det var råstilig med den mønstrede knetightsen under så det kan godt hende at jeg unner meg det også senere. Dette skjørtet hadde ikke bukse under som jeg har sett at enkelte andre har.Det er kanskje en ulempe? En er vel avhengig av å ha noe under, enten capri eller shorts. Men lekkert var det og jeg gleder meg til å løpe med det. Det var mykt og behagelig i tillegg til at det kan brukes på begge sider.
Jakken satt veldig godt på Rachel, men på meg ble den posete. T-skjorten satt heller ikke pent på meg og singleten hadde for trange armåpninger. Jeg har nok litt kraftigere armer enn Rachel,de har antagelig blitt litt større av all styrketreningen i vinter tror jeg. Burde kanskje ha prøvd en str større, får gjøre det neste gang jeg er innom. Men skjørt og tightsen falt altså i smak.
Vi fikk ikke vite hvem som vant, det skulle vi få mail om i etterkant. Men sjansen er i hvert fall større med bare 7 løpere enn med 30!
Jeg fikk også innviet Mizuno skoene mine og de var virkelig behagelige å løpe i. Håper de blir bra også i Nordmarka neste lørdag.

Det ble visst tatt bilde etter at jeg hadde gått, se på Rachel sin blogg:
http://rachelnordtomme.blogg.no/

4 kommentarer:

  1. Kult! :-) Jakkene er spesielle og kule, men som du sier: det kan fort bli at de ser litt posete ut med det designet som de har. Skjørtet var kult men det er nok kjekt med en shorts under ja ;-)

    SvarSlett
  2. Så moro å lese at Rachel Nordtømme er like koselig som hun virker som. hun er jo bare blid og sprudlende alltid (har jo sikkert sine dårlige dager hun også da, men det merker jo ikke vi...). Løpeskjørtet ser fint ut, Skjønner at du har lyst på det!

    SvarSlett
  3. Synes ikke det er så hyggelig av deg å kalle oss fjortiser. som du helt klart ikke har forsått, fjortis er ikke en alder, men en tilstand, og siden du ikke kjenner oss, synes jeg ikke du har rett til å kalle oss det, uavhengig om vi er fjortiser elelr ikke..
    Tror det var meningen at det skulle komme fler, og vi hadde iallefall tenkt at de skulle være på vår alder, ikke over 50..
    Uansett hadde jeg det fint, for Rachel er jo bare litt eldre enn meg og vennene mine jeg var med, og vi hadde jo friidrett til felles.
    Og "løpevillige damer" trener på damemåte, dette her var helt klart noe for unge, spreke jenter som også er løpevillige..
    Og de klærne er mer for yngre, enn voksne, for Rachel brukte det jo.
    Jaja, det går bra, hva har man blogg for, hvis det ikke er for å irritere andre?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei sann jente! Nå skriver ikke jeg blogg for å irritere andre, men for å prøve å spre litt treningsglede! Og den har vi jo felles, uansett alder. Nå var det vel ikke satt noen alder på denne seansen og uansett hadde vi en hyggelig stund både dere unge og jeg over 50! Vi har vel rett til å kle oss litt sprekt vi også, selv om vi har passert 50? Jeg mener ikke noe negativt med å si fjortiser, men som en betegnelse på at dere var mye yngre enn meg! Vi ble kanskje like overrasket alle sammen over aldersspredningen. Håper dere alle fortsetter å ha både treningsiver og løpeglede!

      Slett