lørdag 17. april 2010

Lang løpetur, men ikke med nye sko!


I går investerte jeg i nye konkurransesko. Jeg valgte Asics gel-hyperspeed 4 framfor de nyeste til Nike. De veier kun 160 gram! At det er mulig! Vet at Asics passer mine føtter godt og de passet meg også best. Syntes Nike tok meg litt på hælen og det er noe jeg er livredd for! Tar nok sjansen på å løpe med dem i Sentrumsløpet neste lørdag. Har løpt med lettvektsko i konkurranse i hele fjor (Mizuno) og det gikk bra. De er imidlertid temmelig nedslitte og eldgamle, så det var på tide å skaffe et par nye.
Men i dag ble det en lang løpetur på grusveger, og da var ikke konkurransesko de jeg valgte! Glemte å ta med meg kamera, er ikke så flink til å ta bilder på løpeturer. Skal skjerpe meg med det, det var mange fine motiver undervegs: Is som begynner å smelte, solen som skinner over vannene, m.m.m.
Vi var 5 stk som løp sammen og det ble en 2 timers tur i passe tempo. Litt kupert med en del bakker, så det ble en fin treningsøkt! Løp fra Hammer skole og innover forbi Losby godt, til Mønevann og innover et par veger hvor vi måtte snu pga snø. Lurer virkelig på hvor lang tid det skal ta før jeg kan løpe i terrenget. Trenger noen turer der før Råskinnet 1.mai!
Denne uka har det blitt 2 løpetreninger, 1 yogaøkt, 1 klatreøkt og 1 styrketrening før løpeturen i dag. Ligger ikke så verst an, men Sentrumsløpet nærmer seg med faretruende fart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar