tirsdag 4. oktober 2011

Stavgang i Marikollen

Mandag ble det jammen to økter på meg, så nå skal jeg slutte å klage på slapphet! På dagen ble det altså trening i arbeidstiden, 5 km løping rundt Slottsparken i passe snakketempo. Det var den harde kjernen som løp: Ove, Odd og jeg. De andre har mer eller mindre dårlige unnskyldninger.... Dem om det! Vi har hvert fall en fin økt og er tilbake med overskudd.
På kvelden fant Bjarne og jeg ut at vi skulle gjøre noe annet enn det vi pleier, greit med litt avveksling i løpingen. Dermed ble det bakkedrag i Marikollen under ledelse av Anders Hallingstad fra Foss Sport på Strømmen. Vi løper - eller dvs at de fleste går for det meste- med staver opp slalombakken. 4 x 4 min høres ikke så ille ut, men tro meg: det er tungt! Pusten går og det er tungt for beina. Kjente med èn gang at jeg kom til å bli støl i baken, og jammen kjenner jeg det godt der i dag - selv om jeg tøyde og strakk ut alt jeg kunne etterpå.
Vi var sikkert 30 stk som stilte til denne treningen, så den er tydeligvis populær. Spesielt nå på høsten tenker jeg, skisesongen nærmer seg! Bare 4 av disse var jenter! Vi kjente noen av disse fra før, gamle naboer, Runnere etc.
Et kjempe fint opplegg som vi kommer til å prøve å få med oss utover høsten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar