onsdag 12. oktober 2011

Eremitageløpet 2011



Så er Eremitagen 2011 historie. Vi hadde en fin tur, sosialt og trivelig. Løpet gikk forsåvidt greit, jeg gav det jeg hadde, men likevel ble det over 1 min dårligere enn i fjor. Skjønner ikke det egentlig, følte det gikk ganske greit i et greit tempo. Kanskje er jeg ikke flink nok til å presse meg i år? Jeg klarte nå "nålen": dette løpet sitt "merke" og da er jeg fornøyd. Det er utrolig mye folk med, 19.000 løpere fra mange nasjoner. Det er bare en eneste lang tarm av mennesker som slanger seg av gårde. Jeg startet i pulje 2, kl 11.03 og det er vel drøye 2000 som starter der. Det sier seg selv at det blir litt trangt enkelte steder. Men at en del starter i en pulje de egentlig ikke er kvalifisert for er alltid et irritasjonsmoment. På den annen side er det jo herlig å kunne passere en del løpere!

En annen ting som er dumt er at løpet går på søndag. Når vi reiser nedover lørdag kveld tar vi det jo litt med ro siden vi skal løpe dagen etter. Søndag etter løpet skal en del av oss på jobb dagen etter. Selv kom jeg direkte på jobb kl 10. Litt slitsomt, men jammen er det verdt det! Litt utskeielse blir det likevel på søndag: etter løpet smaker det utrolig godt med en øl, - kanskje det til og med blir en akevitt eller jãgermeister! Deretter havner vi på pub i Nyhavn og spiser sild og tar en øl til, - og noen tar også en "lille" ved siden av.

Vi har med et fantastisk støtteapparat, dvs de som selv ikke løper, men heier på oss andre! I år kom pubeieren ut og spanderte en dram på heiagjengen og ga dem beskjed om at de måtte ha med det norske flagget neste år. En kjempe god ide!

Mandag ble det ikke trening i arbeidstiden, men på kvelden ble det trening med staver i slalombakken. Tirsdag ble det ikke trening i det hele tatt, men onsdag ble det styrketrening i arbeidstiden. Torsdag har vi planer om rulleski før premieutdeling for RBIR sommerkarusell.

Til helgen blir det hytta, og der er det kanskje muligheter for skigåing!?

Neste løpemål er Lørenskog halvmaraton 29.10 så sesongen er ikke over enda.

2 kommentarer:

  1. Dette Eremitageløpet har jeg hørt om, at det skal være så bra. Det har tydeligvis gått utenom radaren i år, men noterer meg det for neste år! Gratulerer med vel gjennomført, og tøff innsats med rett på jobb dagen etterpå. (c:

    SvarSlett
  2. Takk for det, Janicke. Ja, Eremitageløpet er et fint løp, men vel så viktig er alt det sosiale rundt!

    SvarSlett