mandag 18. mai 2015

Ny langtur

Så var vi på hytta igjen og jeg måtte følge planen som var ny langtur. Ca 25 km, toppen 30 tenkte jeg.
Men så var det slik at jeg skulle prøve en ny "runde". Og da vet man jo aldri hvordan det egentlig vil ende...
Først måtte jeg gå beina 2,5 km i fjellstøvler ned til parkeringen. Skifte over til løpesko der og sette av sted. Over til Sjusjøen er det 6 km, videre ned til Mesnalia 6,5 km. Så langt var det greit. Så var det vegen over til Birkebeineren skistadion - jeg var ikke sikker på hvor langt det var over der.  Nå vet jeg det. Den er 13 km. Da var jeg oppe i 25,5 km allerede. Og da gjensto 8 km oppover til Nordseter. Ikke morsomt når jeg egentlig ville gitt meg der. Ikke nyttet det år ringe for å be om å bli hentet heller, jeg hadde jo bilnøklene. Jeg kunne kanskje ta bussen? Går dårlig med busser på en Kr. Himmelfartsdag så det ut til. Haike? Nei, vet du hva. Opp skal jeg komme meg på egne bein! Det ble mye gåing, beina var tunge og kroppen ville ikke mer. Endelig, der var skiltet! Så var det opp til parkeringen, enda brattere! Skifte til tørr trøye og fjellstøvler og så bare 2,5 km igjen. Da ble det 40 km denne dagen og jeg kjente godt at jeg ikke var i helmaraton form!
Resten av dagen ble tilbragt på sofaen med godt lesestoff!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar