tirsdag 26. mai 2015

Langtur i Østmarka

Endelig en helg hjemme hvor jeg kunne løpe langtur i skogen! I tillegg viste den kalde våren seg fra en litt bedre side med mye bedre temperatur og fravær av regn.
De første to timene hadde jeg følge av Merete og Helene. Det var en rolig og hyggelig tur med skravling og inntak av næring på Setertjernhytta etter å ha vært oppom Bjønnåsen. Vi startet ved Marikollen og da vi nærmet oss startpunktet sa jeg farvel til mine løpevenninner og tok turen innover i skogen igjen. Denne gangen oppom Ramstadslottet. Deretter ble det en tur bortom Østby i Lørenskog før jeg ankom Løvenstad og løp gjennom skogen og hjem. Det ble 4 timer og det med en god følelse. Var ikke sliten før etter 3,5 time og det er jammen stor framgang! Riktignok i et rolig tempo, men Østmarka er kupert og tung å løpe i. I tillegg var det vått og glatt mange steder og når man løper med en ivrig hund må man vokte sine skritt ekstra nøye.
Men du verden så støl jeg var dagen etterpå med mørbanka lårmuskler! Litt rart, jeg har jo løpt noen langturer i det siste, men det at jeg ikke har løpt så langt i skogen på en stund slår tydeligvis ut. Jeg er av den typen som lett blir støl, slik er det bare.
Jeg var forresten en tur hos kiropraktoren i forrige uke. Jeg har lenge kjent at det er noe som ikke er helt som det skal der bak og han mente jeg hadde en låsning i bekkenet. Behandlingen er jo enkel hos kiropraktoren, et lite knekk og så er jeg mørbanka resten av dagen. Dagen etterpå var jeg imidlertid mye bedre og det kjennes veldig bra ut både undervegs og etter løpeturene nå. En liten justering til denne uken så tenker jeg problemet er løst!
Denne uken er det ABIK karusell på tirsdag og løp på Beito på lørdag. Jeg får ta det som oppladning til birkebeinerløpet den 13.6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar