fredag 30. mai 2014

Nye terrengsko og herlig løpetur i skogen

Etter løpetur i Østmarka på lørdag måtte jeg si farvel til mine gamle Salomon Speedcross 2. De har faktisk vært med meg i 3 sesonger med lange løpeturer, ikke rart de var slitne! De har vært så utrolig gode, lette og de hadde godt feste på vått underlag. Det var derfor utrolig trist å kaste dem.
Dermed måtte jeg ta en tur i butikken og skaffe meg nye. Siden jeg var så godt fornøyd med dem og det var disse som så ut til å ha best såle av de terrengskoene jeg fant, ble det et nytt par av samme slag, men nå Speed cross 3. I går ble de testet på en kort løpetur i Østmarka og de var jammen like gode som de gamle. En ny, liten finesse har kommet til: en liten lomme til å putte toppen av skolissa i. Utrolig smart. Denne har jeg tidligere surret rundt lissa nederst, men dette var mye bedre.
Det hastet litt med å få nye sko siden jeg skal løpe terrengløypa (Fjellbukken)på Beitostølen i morgen. Jeg har et par til, Icebug, men de er litt glattere på vått underlag. Siden snøen så vidt har smeltet regner jeg med at det blir litt fuktig enkelte steder, og jeg er derfor avhengig av godt feste.
Men nå er jeg klar og gleder meg til helgen og løpeturen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar