onsdag 28. mai 2014

Konkurranser og trening

Den siste uken har jeg deltatt i to konkurranser og hatt en langtur.
Torsdag var det BDO mila i Lillestrøm. Det var utrolig varmt den dagen og tilvenningen til varmen hadde vært dårlig. Heldigvis var det en drikkestasjon undervegs, men med stor pågang og liten bemanning var servicen ikke helt på topp. Fikk da helt i meg noen dråper i farten. Likevel var det en tung tur og resultatet var jeg ikke helt fornøyd med. Men jeg ga det jeg hadde og det var ikke mer å hente denne dagen. Konkurrenten og klubbvenninnen Trude og jeg hang sammen hele vegen og pushet hverandre veldig bra hele vegen. Da vi kom inn på banen langet hun ut og slo meg med 6 sekunder. Hun er en mye raskere løper enn meg så det var ikke så rart. Jeg får være fornøyd med at jeg hang med og klarte å presse meg maksimalt!
Lørdag ble det langtur i Østmarka hvor vi var 5 runnere. Turen ble på 19 km og tok 3.25. Vi tok det veldig pent og rolig, flere småpauser og litt venting i bakkene. En fordel i år er at jeg ikke blir så forferdelig tung og sur i beinmuskulaturen som jeg ble i fjor. Enten har tilvenningen  blitt bedre eller så skyldes det at jeg ikke har løpt fullt så lange turer i terrenget. Er veldig spent på formen til birken og Skogsmaraton!
I går var det ABIK karusellen. 3,96 km på stier på Jessheim. Denne kvelden var det supert løpevær: passe temperatur og sol. På et så kort løp har jeg ingen sjanse til å hamle opp med Trude. Hun slo meg med 12 sekunder, ikke verst at det ikke ble mer!
I dag blir det styrketrening og i morgen blir det en kort tur i Østmarka. Lørdag er jeg klar til å løpe Fjellbukken på Beito! Pga snø og vann blir det antagelig en ny trase i år, igjen. Men det har jo vært utrolig mye snø på fjellet i år så det er ikke så rart. Er bare glad jeg slipper å løpe på asfalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar