fredag 2. mai 2014

ABIK karusell og løpetur i skogen

Tirsdag var tiden kommet til årets første karusell-løp. Det var ABIK karusellens første løp på Kjeller som stod på programmet. For damene er den 2,8 km lang, egentlig forholdsvis lettløpt med et par kneiker og en laaaang slette på slutten og dermed føles den ikke fullt så lettløpt likevel.  Ekstra spent var jeg på formen i år siden den har svingt veldig den siste tiden.
Jo da, kroppen føltes ikke så verst og startskuddet gikk. Som vanlig raser teten av gårde, har ingen sjans til å henge på der. Midtpartiet som jeg pleier å ligge i, holdt jeg følge med. Klarte å presse opp bakkene, pusten gikk tungt, men klarte likevel å gi på litt ekstra på sletta. Det er vel lov å glede seg når jeg løper forbi de som vanligvis pleier å slå meg selv om disse hadde en dårlig dag? En må da kunne ta til seg de gledene en kan!
Jeg har gått opp en klasse siden i fjor og dermed er noen av de hardeste konkurrentene ikke lenger i klassen min, men jeg har jo selvsagt fått noen nye. Følelsen etterpå var god, jeg hadde klart å presse meg det jeg kunne og hadde ikke mer å hente. Men ville det holde til en akseptabel tid? Den ble 12.48 og bare 2 sekunder dårligere enn i fjor. Må si meg fornøyd med det, tross alt var formen i fjor veldig god til meg å være ut fra mine forutsetninger. Og jammen vant jeg klassen min! Jeg kan jo tråkke meg selv litt ned med å si at de hardeste konkurrentene ikke deltok denne gangen, men uansett så var seieren min. Får leve litt på den....  neste gang kan resultatet bli helt annerledes. Likevel er følelsen av å ha kunnet presse meg det jeg kunne det aller viktigste synes jeg.
I går var jeg klar for en liten økt i Østmarka igjen. Det ble en liten, rolig tur og jeg endte opp ved Åmodtdammen. Det er veldig fint i skogen nå, det har tørket opp og det er mye lunere der når det blåser som verst ellers. God rekreasjon dette!
I morgen er jeg klar (eller er jeg virkelig det?) for Råskinnet. Det blir adskillig tøffere og jeg lurer hvert år på hvorfor i all verden jeg utsetter meg for dette! Svaret kommer etter løpet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar