torsdag 31. mai 2012

Siste langtur før den store dagen, trur eg




Her ser du hva jeg har gjort den siste tiden! I helgen var jeg på jentetur på hytta og da ble det lange gåturer både lørdag og søndag. I tillegg tok jeg meg en løpetur før frokost på søndag, 1 mil på grusveg føltes som en fin start på dagen. Det ene bildet øverst viser at det fremdeles er is på Reinsvann, og enkelte steder lå det igjen snøflekker i terrenget. Det gikk likevel fint å gå de fleste steder, også på sti. Måtte bare hoppe og sprette litt! Og vi har da gore-tex sko!
Om kvelden kunne vi sitte på terrassen til langt på kveld, ikke verst i ca 900 meters høyde! Og da måtte vi jo kose oss litt...
Skogbildet viser litt fra onsdagens løpetur i Østmarka, mellom Setertjern og Østby. Her går det ganske bratt oppover, det er til og med satt opp et lite rekkverk der. Ble jammen 24,7 km denne gangen. Nå tror jeg at jeg ikke skal ha flere slike lange turer før Nordmarka Skogsmaraton den 16.juni. Er ikke det litt fornuftig da? På RBIR karusellen tirsdag kjentes det ut som jeg har en del lange turer i beina, det blir liksom ikke den store farten. 4 km gikk nå likevel greit ut i fra mine forutsetninger. Tror også jeg kommer til å redusere litt på styrketreningen den siste uken for å samle ekstra krefter. Det føles som det er det jeg trenger nå. Flere langturer vil vel uansett ikke gjøre formen bedre nå, det gjelder å få overskudd.
Til helgen er det Beito-opplegget vi pleier å være med på. Denne gangen står vi imidlertid over pga et 50 års lag, men kommer sterkere tilbake neste år! Der pleier det å være flere Runnere samlet og er en kjempe fin tur med mye sosialt samvær.
Torsdag kveld er det Runnerstrening og kanskje blir det en liten løpetur i skogen på lørdag!?

3 kommentarer:

  1. Tenk at det virkelig begynner å nærme seg! Du har vært så flink til å trene langturer, synes jeg! Hva skal du gjøre når maratonen er over? Kanskje du kommer til å savne langturene hvis du ikke fortsetter med dem. ;)

    SvarSlett
  2. Enig, Anne-Brit.
    Du har vært kjempeflink med langurene dine, nå skal du bare finpusse formen litt. Gjerne et par korte raske turer denne uka i tillegg til rolig trening. Uka før Skogsmaraton skal du trappe ekstra godt ned - det er ikke farlig å trene veldig lite de siste dagene.
    Blir spennende å følge deg 16.6.

    SvarSlett
  3. Takk for råd, Olav! Høres fornuftige ut. Og ja, Kjersti, jeg tenkte på det da jeg løp i går at jeg kommer til å savne langturene. Men ingen grunn til å slutte med dem selv om maratonen er over, selv om jeg kanskje ikke kommer til å ta 3-mils turer så ofte.

    SvarSlett