onsdag 23. mai 2012

Løpetur i short og kortermet!

Hvilken fantastisk følelse, løpetur i shorts og kortermet!
Tirsdag kveld ble det en liten langtur i Østmarka. Bjarne var så heldig (eller uheldig) at sykkelen ikke var ferdig på verksted (bremsene sviktet i siste sykkelritt) så dermed "måtte" han bli med på løpetur. Jeg løp hjemmefra mens han jukset med å ta bilen opp til Sandbekken. Dermed fikk han nesten 3 km kortere tur enn meg, he he. Som vanlig gikk turen via Marikollen til Ramstadsjøen og Setertjern og deretter til Åmodtdammen, vel 16 km på meg. De som har løpt der selv vet jo at Østmarka ikke akkurat er lettløpt, men ganske kupert. Tenker det er fin trening selv om en bruker lang tid. Vi møtte tre av damene fra Runners som startet 1,5time før oss.
Jeg var ganske sliten i muskulaturen etterpå så det tyder på at det har blitt en del løping i det siste. I dag tenkte jeg derfor å ta treningsfri, men har fått beskjed om at jeg er ønsket på sykkeltur.... Kanskje jeg får tørke støv av offroaderen jeg har stående i kjelleren, pumpe litt luft i dekkene og bli med? Været er jo strålende om dagen, så det er en nytelse bare å være ute. I så fall blir det en lett og forsiktig tur på lette gir.
To løpeøkter på mandagen merkes jo det også, dessuten styrke for armer, mage og rygg i går morges.
Vi får bare nyte varmen og de fine sommerkveldene. Måtte denne sommeren ha kommet for å bli!

2 kommentarer:

  1. Å ja, det er så deilig å slippe å ha så mye klær på seg! Jeg har kost meg masse ute i sola i dag. Nå er det ikke fullt så varmt lenger, så jeg skal gå meg en tur til Tærudtjern. Liker godt å være i skogen når ettermiddagen går over i kveld, da er det ofte en spesiell stemning :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kjempe deilig å gå en tur i skogen. Egentlig hele døgnet, i skogen er det ofte litt svalere enn ellers. Boy og jeg gikk en tur i går vi også, han er veldig glad i å få seg en skogstur!

      Slett