lørdag 10. september 2011

Lørenskogløpet 2011



Utrolig hvor dårlig tid man kan få når man egentlig har god tid! Jeg bare slappet av og koste meg hele formiddagen. Siden Bjarne er på fjellet og har bilen, måtte jeg sykle bort til Kjenn skole. Siden jeg hadde så god tid, kunne jeg jo sette i gang med litt rydding etc. Og plutselig var klokka blitt mange og jeg måtte komme meg av gårde! Jeg liker å ha veldig god tid når jeg skal konkurrere og har mine sysler før start, skobytte etter oppvarming, 2 dobesøk etc. Det var bare å glemme dette dillet etter å ha stått i kø for å få startnr, montert brikke og unnagjort første dobesøk. Men det var mange Runnere som skulle løpe, så litt måtte jeg jo skravle også. Det skal jo være hyggelig og sosialt rundt et løp. Dermed ble det en kjapp oppvarming og så var vi klare for start.
Løpet gikk i ny trase i år og jeg synes den var mye bedre enn den forrige. Dessuten er den mye enklere å forholde seg til enn den gamle med sine svinger, uoversiktlige sløyfer etc. Men neimen og tiden min ble bedre av den grunn. Vet ikke hva det er med meg i år, men jeg får det liksom ikke til slik som tidligere. Uansett ble det en første plass i klassen min denne gangen. Tidligere har den glippet på slutten - føles det som i hvert fall.
Jeg fikk velge mellom en brødskjærer maskin og en asics bag og jeg valgte det siste. Det var akkurat det jeg trengte! Den store jeg har fra før er ødelagt i glidelåsen.
Traff til og med en skolekamerat fra 9.klasse der og slo av en prat med ham! Artig.
Så var det å ta sykkelen fatt og tråkke hjemover. Det smakte veldig godt med øl og mat etter en dusj og litt avslapping. Dagbladet og Magasinet er passe lesing en lørdag ettermiddag. Dessuten tok jeg med meg et nr av bladet Friidrett fra Lørenskogløpet hvor det stod en artikkel om Grete Waitz som var hyggelig lesing.
I morgen blir det en rolig tur i skogen med søsteren min. Det er også veldig hyggelig.

4 kommentarer:

  1. Huff, det er velkjent å gå fra å ha god tid til plutselig å få veldig dårlig tid! Jeg liker også å ha tid til å gjøre mine pre-race ritualer men det blir jo sjeldent slik da.... i går gav jeg opp "panikk-oppvarminga" og innså at jeg nok skulle bli mer enn varm underveis ;-) Hyggelig å hilse på deg i går; jeg glemte å nevne deg i bloggen min (skikkelig teit!!) så jeg skrev inn en setning i dag med lenke til bloggen din ;-) Det var et assortert utvalg av premier, imponert over hva et såpass (relativt) lite arrangement har fått til i så måte! Noen kan dette med å arrangere altså! :-)

    SvarSlett
  2. Olav Engen har tatt et flott bilde av meg like før mål, dette ligger på kondis.no - som jeg har stjålet til bloggen min! Takk, Olav!

    SvarSlett
  3. Ja det var flotte bilder ;-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med førsteplassen - kjempebra! :)

    SvarSlett