onsdag 28. september 2011

Forkjølelsen sitter i

Forkjølelsen slipper ikke taket helt. Ikke har jeg vondt i halsen, ikke tette bihuler, ikke feber, - er bare tung i kroppen og ikke helt i form.
I helgen var vi på hytta og da ble det bare avslapping. Løp faktisk ikke en meter! Gikk en tur både lørdag og søndag, leste masse og bare slappet av. Det gjorde nok godt, kroppen trengte det sikkert.
Jeg fulgte imidlertid med på klokka og kom flere ganger med kommentarer: nå starter helmaraton, nå starter halvmaraton, nå er de i mål ...
Måtte sende noen sms og høre at alt hadde gått bra og at middagen ble inntatt som planlagt. Kjempe bra innsats av mange Runnere!
Så da jeg kom hjem var det å hive seg på pc`n for å lese på kondis.no og diverse blogger. Siden Berlin maraton også gikk samme dag, var det mange inspirerende blogger å lese! Nå har lysten til å løpe en helmaraton blitt tent for alvor og jeg får jobbe litt med den saken og finne et passende tidspunkt og et passende sted.... kanskje....? Berlin hørtes fristende ut.
Mandag kjente jeg at kroppen var uthvilt og at alt fungerte så løpeturen med gutta + ei jente i arbeidstiden gikk veldig bra, jeg hadde guts til å ta i skikkelig. Følte meg så pigg og i god form at jeg tok sesongens første rulleskitur på ettermiddagen. Deretter var det dametreff og skravling på kvelden. Det rare er at jeg ofte blir observert på disse turene på dagtid. Så da Bjarne kom til datteren sin i Hønefoss på kvelden, hadde ryktene allerede kommet dit! Litt morsomt, da.
Men tirsdag derimot, da var kroppen igjen slapp, tung og i dårlig form. Men avtalen var en løpetur i den korte, gule på ettermiddagen, og jeg hiver ikke inn håndkleet uten en virkelig god grunn! Og turen gikk jo greit, men det var ganske tungt. Kroppen var tung og jeg var andpusten. Så i dag blir det ingen styrkeøkt, faktisk ikke trening i det hele tatt!
Bildet på siden er tatt av Olav Engen på Lørenskogløpet. Der hadde jeg en nokså god opplevelse og jeg fikk noen fine bilder av Olav derifra som jeg synes er litt moro å bruke!

1 kommentar:

  1. Forkjølelse her også. Inge løping, ingen trening. Sukk.
    God bedring!

    SvarSlett