onsdag 7. september 2011

Konkurranseuka

Etter en (forholdsvis)rolig løpetur i arbeidstiden på mandag var jeg klar for RBIR karusell-løp på Råholt i går. Ikke uventet tyknet det til i mot kvelden og regnværet begynte. Vi lurte vel på noen og enhver før vi startet hvorfor i all verden vi utsatte oss for dette og atpåtil betaler for det!
Vi var 5 stk i bilen på veg opp hvorav 4 av oss skulle løpe. Spørsmålet er vel om ikke Odd er minst like gal som ble med bare for å se på og skravle litt med oss andre!
Trude og jeg løp gjennom løypa på forhånd og det var vi glade for siden traseet var litt endret fra i fjor. Atpåtil løp vi feil og gjorde arrangøren oppmerksom på det. Etterpå stod det løypevakt der og det var nok lurt. For når løypa er merket med et bånd på to trær hvor det går en sti i mellom tror vel alle at det er der man skal løpe og ikke ta til venstre?
Siden jeg syntes å huske at denne løypa gikk mye på asfalt og grusveg, brukte jeg ikke terrengskoene. Det var nok litt dumt for mine lettvektere kan være litt glatte når det blir mye gjørme og klin! For denne gangen gikk løypa gikk mye i skogen på bløte stier og regnværet i det siste har ikke gjort at det har tørket opp akkurat. Det er nå egentlig slik jeg liker det, så det gikk ganske greit likevel. Jeg havnet imidlertid i en midtposisjon sammen med et par-tre andre mellom super-løperne foran og baktroppen. Følte at kroppen funket rimelig bra og la meg i det tempoet jeg klarer å holde. Likevel ble tiden litt dårligere enn i fjor, kan vel skyldes litt omgjøring av løypa og det klinete føret. Det var i hvert fall en super opplading til birken!
I dag skal jeg ikke trene i det hele tatt, bare lade opp. Atpåtil skal jeg til frisøren og få tilbake min korte frisyre! I morgen er det UKI karusell med en 8,5 km løype og lørdag Lørenskogløpet på 10 km. Holder formen ut uka blir det å ta det svært så rolig neste uke. Får krysse fingrene for at høstforkjølelsen holder seg borte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar