søndag 27. mars 2011

Skigåing fremdeles

I helgen har jeg vært på hytta og gått på ski. Så lange turene ble det riktignok ikke, lørdag morgen var det -16 grader og sur vind til tross for at solen skinte! Vi hadde litt å ordne i hytta, men en liten skitur ble det da likevel. Ventet til litt ut på ettermiddagen, da hadde jeg løypene nesten for meg selv. Min kjære hadde vært i aktivitet siden tidlig morgen, så han valgte å stå over turen. Søndag var det overskyet, men vind. Da kl var 13 hadde det imidlertid roet seg såpass at vi kom oss ut på en flott skitur. Det har ikke minket så mye på snøen siden sist helg, men i år er det mindre enn det pleier. Fortsetter det slik blir det i hvert fall skiføre i påsken! Helgens rareste opplevelse var å se en syklist i løypa! Trodde Bjarne fleipet da han ropte at det kom en syklist, men jammen var det sant! Jaja, det var vel mest for kuriositetens skyld tenker jeg. Men såpass hardt er det at det gikk helt fint. Ellers denne uka har det bare blitt to løpeøkter, en intervalløkt med Runners og en 5 km på mølla samt to styrkeøkter. Torsdag var jeg ute med jobben sammen med besøk fra Bergen og Tromsø, så bakkedragene med RUnners uteble. Satser på full treningsuke i uka som kommer, men til helgen bærer det til fjells igjen. Litt dårlig opplading til løpesesongen, men jeg tar det rolig til etter påske tenker jeg.

2 kommentarer:

  1. Brr, det hørtes kaldt ut med 16 minus...

    Her i huset er sykkelsesongen i gang! Bare for HP, da - jeg venter noen uker til. Men han skal ha et par turer til før påske, har han sagt - så da er det bare å tråkke i vei!

    SvarSlett
  2. Ja, HP er jammen ivrig! Men det er en her i huset som også har begynt å mase om sykling, men tror ikke han tar den fram før etter påske.

    SvarSlett