søndag 13. juni 2010

Byfest, løping og dansing

Fredag var jeg og samboeren på byfest i Lillestrøm. Høydepunktet var Penthouse Playboys for min del! Stod helt inntil scenen og fikk tatt bilde av hovedpersonen. Skikkelig digg musikk dette her og stemningen ble bra til tross for regnvær. "Jens Pikenes" -i virkeligheten Kjetil Rolnes - var ikke redd for å bli våt og gikk helt ut på scenekanten og flørtet med damene!
De holdt på i drøyt en time og ga valuta til de frammøtte. Og det var egentlig ganske mange som trosset det dårlige været. Dessverre er det ofte dårlig vær under byfesten som arrangeres til samme tid hvert år.
Lørdag ble det langtur i gul-løypa. Jeg syntes samboeren hadde et forrykende tempo denne dagen og slet med å følge med. Tiden vi brukte viste imidlertid at det nok heller var jeg som var i dårlig form denne dagen. Antagelig satt de to 1500 metrene i beina og i kroppen, så jeg måtte virkelig slite.
Tirsdag var det RBIR karusell og 1500 meter på Lillestrøm. Det regnet mens jeg varmet opp og den ble derfor temmelig kort før jeg satte i gang og gjennomførte. Var søkkvåt etterpå, men resultatet var et par sekunder bedre enn i fjor: 6,32.5 Dette gav en 4.plass i klassen. Min rekord er 6.23 i 2006, før akillesskaden. Typisk nok lysnet det og sluttet å regne da jeg var ferdig med å løpe så forholdene ble mye bedre for de etter meg. Ikke at det forklarer mitt resultat...
Torsdag tenkte jeg å ta revansje for meg selv og forbedre tiden med ca 5-7 sek. Forholdene under UKI karusellen på Jessheim var helt ypperlige, oppholdsvær og passe varmt. Jeg startet altfor hardt, prøvde å henge meg på ei som er mye bedre på korte distanser enn meg. Det resulterte at jeg måtte gi opp og henge og saknet farten altfor mye før jeg igjen klarte å gi på. Tidsmessig ble det nøyaktig det samme som tirsdag: 6,32.4. Utrolig! Jeg var ikke spesielt fornøyd med meg selv, mener jeg burde klare å presse meg litt mer på disse korte distansene. Men det er visst ikke mulig for meg, klarer ikke å få opp farten ytterligere. Kanskje jeg rett og slett bare må innse at korte distanser ikke ligger for meg, det er på de lengre distansene jeg har min forse. Kanskje går det bedre på tirsdag på RBIR karusellen i Fetsund, 5 km i terrenget.
På lørdag kveld var vi på fest og musikken der var så bra at det ikke gikk an å sitte stille! Det var ikke mange dansene vi stod over og danseskoene - for ikke å si beina! - fikk virkelig svingt seg. Artig! Men du verden så sliten jeg er i dag... Orket ikke en gang å gå en tur. Har bare sløvet inne, spist god mat og vafler til kvelds. Tror det er sunt av og til og skru av bryteren og bare slappe av for å lade batteriene.
I morgen er det klubbkveld i Runners med en tur i Romeriksåsen, lagspørsmål og grilling. Ingen trening da heller altså!
Tror det skal bli godt å være ferdig med konkurransesesongen for en stund, det blir litt i hardeste laget for meg. Etter tirsdagens løp er det pause til midt i august. Da gjelder det å holde formen ved like og legge opp til Birkebeinerløpet. Tror akillesen min også har godt av litt hvile nå. Er forresten veldig glad for at jeg ikke meldte meg på Tunnelløpet, verken formen eller akillesen ville hatt godt av det.

3 kommentarer:

  1. Imponerende mye du er med på. Det er ganske forskjellig å løpe korte og lange distanser - vanskelig å være god på alt. Men fjerdeplass i klassen tilsier jo at det ikke er så galt da. (c:

    SvarSlett
  2. Takk for det, Janicke. Nei da, en 4. plass i den klassen er ikke å forakte, spesielt med tanke på at de andre er kjempe gode løpere, spesielt på korte distanser! To av dem var gode allerede for mange, mange år siden mens jeg først begynte å konkurrere for alvor for 5 år siden

    SvarSlett
  3. Kult bilde av Jensemann! Og jeg synes du er utrolig sprek, du er nok skikkelig seig på lange distanser! :)

    SvarSlett