fredag 8. januar 2010

Brr, nå er det kaldt

Nå begynner det å bli vel kaldt, selv for meg som elsker vinteren!
I går fikk jeg imidlertid med meg samboeren på en lett løpetur, kun 45 min rundt Nebben i Lillestrøm.Temperaturen var bare -14 så det gikk veldig greit! Fikk nesten en salig følelse, det var utrolig herlig! Med to lag ull under løpebukse og jakke, nyinnkjøpt finlandshette, lue, buff og nye skivotter var det ikke noe problem i det hele tatt! Og så herlig som det er å komme inn igjen!
I dag var det imidlertid litt vel kaldt på morgenen: -20. Siden det likevel er fredag og dagen for styrketrening, passet dette veldig bra!
Jeg holder på å bearbeide samboeren min til å ta en aldri så liten skitur i morgen, men han mener det blir over -25 grader i morgen og da er det altfor kaldt for ham! Men det skal jo bli sol og da blir det jo veldig fint!
Adehlheid har gjort en innsats for å få med flere å løpe. Saken er vel at vi blir sett på som litt smågale og et mål om å løpe 10 km kan virke helt fjernt for mange. Et 5 km løp derimot, kan de aller fleste klare. Da finnes det ulike løpskaruseller rundt omkring som kan være fint å starte med.
Jeg brenner imidlertid for Råskinne arrangert av Ready som går av stabelen 1.mai fra Idrettshøyskolen. En kjempe utfordring for de som liker å løpe i terrenget! Har vært med to ganger tidligere og i år er et av målene å være såpass tidlig løpeklar at jeg skal være med her. Dette måtte da være en ny utfordring for deg, Adelheid?
Vi får nyte vinteren så lenge og prøve å komme oss ut på løpeturer når det er mulig. Til uken blir det visst mildere så da blir det nye muligheter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar