søndag 9. februar 2014

Nye mål!

Av og til er det nødvendig å sette seg nye mål. Dette gir ny inspirasjon og motivasjon. For meg er det viktig å ha en mål i sikte og jeg har ikke kommet dit hen enda at jeg er mettet på konkurranser. Kanskje fordi jeg begynte så sent å konkurrere og foreløpig har jeg derfor enda muligheten til forbedringer. Men det viktigste er slett ikke å bli bedre, men å ha et mål å trene fram mot. Det er godt å kunne gjennomføre konkurransen og føle at man har et bra grunnlag. Den beste følelsen under et løp hadde jeg i fjor under Nordmarkstravern. Årets før var det et tungt slit, denne gangen var det en veldig god opplevelse. Det er denne godfølelsen jeg jakter etter, ha det trivelig undervegs selv om det selvsagt skal være slitsomt når man henter ut det beste av seg selv. For meg må dette helst være et litt lengre løp, i hvert fall en halvmaraton. Det er langt nok til at man kan kjenne på svingningene undervegs, tillate seg å gå litt i kjelleren for så å hente opp nye krefter og kjøre på videre. En fantastisk følelse når man får til dette!
Det nye målet i år blir Selen Fjellmaraton:
http://fjallmaratonsalen.se/
Her skal jeg løpe helmaraton. Dette løpet er akkurat hva jeg trenger: helmaraton i for det meste terreng. Gleder meg! Ser ut til at jeg er så heldig at jeg får med meg en klubbvenninne fra Romerike runners og da blir sikkert våre kjære med også slik at det kan bli en fin tur ut av det.
Da er det bare å stå på framover! Ser fram til mange og lange, fine turer i terrenget til sommeren.

4 kommentarer:

  1. Kult mål!! Liker det du skriver om "Det er godt å kunne gjennomføre konkurransen og føle at man har et bra grunnlag"! Jeg har jo ikke hatt noe grunnlag og sa senest i går at det føles veldig mye greiere å løpe mila på 45min med grunnlag enn hva det gjorde da jeg løp mila på 48-49min uten grunnlag; og det står jeg helt og fullt for. Jeg kunne ikke varme opp før 10Km tidligere for jeg kunne ikke risikere å bruke krefter på oppvarming når jeg hadde mer enn nok med å greie å løpe 10Km i strekk. At jeg med et så beskjedent grunnlag likevel greide mila under 50min kan man jo mene hva man vil om men det sier vel mer om innsatsviljen min i løp enn grunnlaget ;-) Så jeg er i alle fall helt enig med deg i at det er DETTE som er hovedgrunnen til at jeg trener - sørge for å være i god nok form til at det blir en god reise og ikke bare et blodslit - for det er jo da det er morsomst ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, for dette er jo en hobby og en hobby bør jo ha et snev av moro! Det er en fantastisk herlig følelse når man føler man har lykkes med dette!

      Slett
  2. Blir sikkert kjempeflott:-) Som ihuga skogsløper kan det være dette jeg begynner med når sykkelen (kanskje) parkeres etter 2015.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skogen er det beste stedet å løpe, helt enig!

      Slett