onsdag 15. januar 2014

Tirsdagslangtur og nytt lesestoff

Tirsdag har blitt min faste dag for en litt lengre løpetur. I går var ikke motivasjonen helt på topp, så hvis Bjarne bare hadde antydet at han heller ville bli hjemme enn å dra på spinning hadde jeg slått meg ned i sofaen sammen med ham. Men så var det Boy da, han skjønte at jeg pønsket på noe og var veldig glad. Kunne jo ikke skuffe ham! Så var det på med pulsklokka (som ikke lenger viser puls, bare avstand, tidsbruk og hastighet, men duger greit nok likevel), drikkebeltet med blåbærsaft (som ble ganske kald undervegs) og musikk på øret samt gode klær. I denne forbindelse en gammel Concurve (tror jeg merket heter) løpejakke fra Løplabbet og en tykk Norrøna bukse foruten ullgenser, lue, buff og votter. Godt kledd! Og når man først kommer i gang går det jo veldig greit! Man angrer aldri på en løpetur man har tatt. Jeg har fått en fast rute nå på vinteren når det ikke frister å løpe i skogen. Dessuten skulle jeg en tur innom butikken hvor datteren min jobber og dermed ble turen jammen 18,5 km i dag også. Litt surt på slutten da jeg fikk en kald trekk rett i mot.
Jeg tenker dette gir et godt grunnlag for konkurransene jeg skal delta i til sommeren! Og hvilken herlig følelse det er når man får dusjet, laget mat og satt seg ned i sofaen. Da kommer godfølelsen. Den hadde ikke vært den samme om jeg hadde forblitt i sofaen hele kvelden, det er helt sikkert!
Hyggelig lesestoff hadde jeg også: Styrketrening for kvinner av Martin Norum og Benjamin Christiansen. Modellen i boka, Inger i Dubai, har jeg fulgt bloggen til en stund. Dette gir inspirasjon til å trene styrke, noe jeg anser er veldig nødvendig for oss løpere. Spesielt for vi som begynner å bli godt voksne!

3 kommentarer:

  1. Det hørtes deilig ut!
    Er hunden med deg på en så lang løpetur?

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjett om han liker det, Astrid! En pointer blir ikke så fort sliten heller, jeg blir nok mer sliten enn ham! Er det ikke en fuglehund du har også? Snart er det slik hos dere også tenker jeg!

      Slett
    2. Så bra! Veldig hyggelig med selskap på tur :) Ja, jeg har også en fuglehund, litt mindre enn din (springer spaniel) men han er utrettelig, så når han nå snart er utvokst skal vi nok gradvis øke lengden på turene våre vi også :)

      Slett