søndag 26. januar 2014

Og sånn går no dagan

Dagene og ukene går, og treningen går som den skal. Men i helgene blir det skigåing og ikke løping. Og det er vel greit med tanke på fredagsbirken som nærmer seg. Det var imidlertid nedtur å gå på ski i Romeriksåsen sist lørdag: altfor mye grus og kvist i løypa. Forhåpentligvis har det bedret seg nå etter at det har kommet en del snø den siste uka. Denne helgen har jeg vært på hytta og der er det i hvert fall nok snø! Lørdagen brukte vi til å måke snø av taket på hytta og annekset samt måke fram vinduer og vegen til annekset for å få tatt badstue. Det snødde, blåste og føyket så kraftig at løypene blåste igjen. Jeg forsøkte meg på en skitur, men snudde etter knappe 500 meter. Det er ikke noe moro når en ikke ser løypa, den er føyket igjen flere steder og det ligger hauger man ikke ser før man plutselig trer skiene inn i dem! I dag fikk vi gått en liten tur, men det blåste stedvis ganske mye i dag også. Bjarne fikk en hvit flekk på nesa, antagelig begynnende forfrysning. Jeg dekket til ansiktet med buff og vindskjerm, noe som var helt nødvendig!
Jeg er standhaftig med langturene, hver tirsdag legger jeg ut. Føler meg ganske flink, kommer meg ut helt alene (bare med Boy som selskap) i all slags vær, mørkt og kaldt og jeg er sliten etter jobb. Men etterpå kommer jo belønningen: skikkelig følelse av velvære. Ellers er det to ganger med intervalltrening med Runners. Tror jeg skal prøve å variere litt mer med en terskeløkt av og til. Langturene blir forresten ikke over 18 km. Jeg bruker et par timer på dette og da orker jeg rett og slett ikke mer. Lengselen etter dusjen, middagen og sofaen blir for sterk! Turer lengre enn dette er lettere å ta i dagslys utover våren. Men jevn trening gjennom hele vinteren må jo føre til resultater, håper jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar