tirsdag 12. november 2013

Sesongens første skitur!


Sesongens første skitur ble selvsagt foretatt på Nordseter. En fantastisk skihelg på hytta. Lørdag (på det underste bildet) var det riktignok gråvær, men det var herlig å ha ski under beina igjen. Søndag var det strålende fint vær, -3, tørrere snø og bedre skiføre. Lørdag slet jeg litt med bakglatte ski, syntes skiferdighetene var glemt, balansen var null og "alle" fòr forbi meg. Søndag hadde jeg perfekte ski med godt feste og jeg husket noen av skiferdighetene fra i fjor gitt.
Ulempen med disse første skihelgene i november og desember er at det kryr av folk! Mange klubber legger treningssamlingene sine til Nordseter/Sjusjøområdet og disse tror visst at de har førsteretten i løypa.
Søndag var det som du kan se på det øverste bildet kun kjørt opp èn løype. Kanskje var det meningen at det skulle skøytes på den andre siden, ikke vet jeg. Men når alle som vil gå diagonalt må gå på samme side, sier det seg selv at det fort kan bli krig. Møter du da en av disse kara som er ville i blikket og synes at alle under pulje 7 i birken bør vike, da kan det fort bli litt utrivelig! Som et følge jeg møtte på bak Reinsfjell: de var kledd i blå skijakker med trykk fra en eller annen klubb. Guttungen først i løypa gikk ut av sporet et stykke før han møtte meg. Men hans far eller trener bak ham, sa "gå inn igjen du". Dermed stoppet vi med tuppene mot hverandre. Så sier denne arrogante fyren: du skjønner vi er minst 100 stykker vi. Ok, hva så - det kommer sikkert minst 100 etter meg også! "Enten dere er èn eller hundre må dere følge spillereglene" sier jeg.  Mon tro hvor mange diskusjoner denne fyren fikk på turen sin?
Men ellers var det en flott tur. Vi hadde heldigvis valgt "riktig" kjøreretning for turen og slapp å vike
Godt å kjenne at treningsgrunnlaget ikke er så verst siden jeg slapp å bli så støl som jeg ble før etter den første skituren på høsten.
Og neste uke har vi ferie - gjett hvor vi skal tilbringe den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar