fredag 20. september 2013

Oslo halvmaraton

Så er det på tide å lade opp til løp igjen med Ringer, blåbærsaft og Farris! Ikke min yndlingsdrikk, men det går greit. I går hentet jeg startnummeret mitt på expoen. Forventet i grunn lang kø, men jeg var der før de åpnet og det gikk i grunn greit. Ble til og med servert kaffe i køen mens vi ventet på at det skulle åpne!Møtte kjente både i og utenfor køen og det er alltid moro å slå av en prat med løpevenner. Jannicke "Lettbent" stod på stand for Springtime. Hyggelig å møte henne også. .
Så hva tenker jeg nå før dette løpet? Ærlig talt så har jeg hatt så fine opplevelser i både Nordmarkstravern og Sjusjøløpet at jeg for alvor innser at det er i terrenget jeg trives best, jeg er ingen asfaltløper! Og denne løypa virker veldig rotete, mange svinger og kronglete trasè. Men stemningen undervegs blir sikkert bra, masse folk og mye musikk! Og jeg må kunne klare å løpe litt raskere enn i terrenget, håper å komme i nærheten av 1.45....
I går var jeg på teknikk kurs, og vi snakker selvsagt om løpeteknikk! Det var i regi av Løplabbet på Strømmen og det var Ingvil Hjelmbrekke som holdt kurset. Hun studerer fysiologi og presenterte et veldig interessant foredrag. Etterpå var det ut og trene på det vi hadde lært. En passe gruppe på 8 personer gjorde at hun fikk rettledet hver enkelt. Så er det å gå hjem og trene! Kjenner i dag at jeg har brukt noen nye muskler i leggene. Hun snakker om forfotløping, ikke tåløping. Var spent på hva jeg skulle jobbe med. Frøydis og jeg ble kalt energiske ekorn! He,he, ikke det verste å bli kalt sikkert. Vi jobbet begge for mye med armene, vi skal være avslappet i kroppen når vi løper. Det får jeg tenke litt på i morgen, ellers tror jeg ikke det er dagen for å legge om løpestilen!
Ser sikkert mange kjente i morgen. Lykke til alle som skal løpe!

4 kommentarer:

  1. Lykke til i morgen! Jeg tror det blir en flott folkefest. Kanskje vi sees :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ikke umulig vi sees, selv om det sikkert blir utrolig mye folk!

      Slett
  2. Masse lykke til; dette blir spennende og det går nok veldig bra skal du se ;-)

    SvarSlett