søndag 25. august 2013

Rulleski og langturer

Rulleski på Rolf Olsen veg

og langtur i den lange, gule i Tærud.

Nå har jeg hatt årets første rulleskitur. Jeg liker å gå på Rolf Olsens veg, vegen jeg hater å løpe 1000 metere på om vinteren! Men til rulleski er den perfekt: lang, rett og oversiktlig. Jeg går på rulleski kun for å få staketrening, derfor unngår jeg bakker og utfordrende situasjoner. En 50 minutters økt holdt, underarmene var visne etterpå. Så var det bare å ta på seg en tørr t-skjorte og dra på Runners trening. Gikk greit det, men var ganske sliten på kvelden og Ole Lukkøye kom fort på besøk.
Lørdag hadde vi en fin løpetur i Tæruddalen. Vi løp den lange, gule som vi kaller den. Før innbilte vi
oss alltid at den var ca 17 km lang. Men etter at den første som hadde GPS klokke var med, ble den målt til "bare" 14. Hvilken nedtur! Siden vi bruker minst 2 timer på turen, var det rimelig å tro at den var lengre enn den var. Det er imidlertid en utfordrende løype med vekslende terreng, noen steder er det flott sti, andre steder er det mindre flott med røtter og steiner og også noen myrpartier. Men dette gjør løypa utfordrende og krevende og er kjempe fin trening. Og nå som været er så flott er det bare en nytelse!
Det nærmer seg Nordmarkstraveren og jeg håper på å få en bedre opplevelse der i år enn i fjor hvor jeg ble kjempe sliten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar