torsdag 22. august 2013

Løpeteknikk

Jeg har lenge tenkt at det kunne være nyttig å justere litt på løpeteknikken. Det fant jeg ut etter å ha sett video av meg selv på en ABIK karusell... Før det tenkte jeg at min løpeteknikk slett ikke var så værst i forhold til mange andres... Men så feil kan man ta. En ser jo ikke seg selv i et speil når man løper slik man gjør i et treningsstudio. Så herved er skrittet tatt: jeg har meldt meg på kurs i løpeteknikk på Løplabbet på Strømmen 19. september: http://www.loplabbet.no/kurs Jeg ser at jeg gjør den klassiske feilen å falle sammen i hofta og at jeg ikke får hofta nok fram. Blir som å trene på skiteknikk dette. Skal bli spennende å se om det går an å lære gamle hunder å sitte! Ellers har det blitt både løpetrening, styrketrening og konkurranse denne uka. Tirsdag var det ABIK karusell på Sørum. Da vi kom dit fikk vi en liten overraskelse: jentene skulle løpe gutteløypa pga gravearbeider ute i løpya. Denne gangen gjorde det ikke helt den store forskjellen. Gutteløypa er vel bare ca 1,5 km lengre. I andre løp er forskjellen adskillig større. Nå er det flere av oss som lenge har syntes at det er tåpelig at vi løper forskjelige løyper, det er noe som henger igjen fra gammelt av. Og denne løypa falt i smak hos de fleste damene og vi håper vi kan løpe denne traseen også neste år. Det er litt vel mye grusveg til å begynne med. Da ble jeg fryktelig sliten og følte at "alle" løp fra meg. Men så kom vi inn i skogen og terrenget er litt mer utfordrende med røtter, steiner og høydeforskjeller. Helt perfekt for meg! Da fløt mine icebugsko lekende lett over alle ujevnheter, beina spratt opp og ned store steiner og jeg fikk virkelig godfølelsen. Vi runnersjentene kom på rekke og rad i mål, en flott gjeng. Jeg håper jo hele tiden at jeg skal bli en enda bedre løper og klare og komme opp nivå med mine argeste konkurrenter, og jeg lever fremdeles i håpet. Neste sesong kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar