søndag 3. mars 2013

Tur med Runners

I går var det annonsert tur med Romerike Runners til Geitsjøen. Noen av oss gikk videre til Vangen mens de andre laget i stand til og tente bålet. Det var tungt føre, sugende og vått enkelte steder og isete og glatt andre steder. I tillegg var det sterk vind som vi hadde i mot oss begge veger. Ja faktisk! Vinden snudde og var mot oss også på veg tilbake, skuffende nok!
 Jeg følte at jeg ikke fikk noe gratis, måtte jobbe meg fram for hver meter. Fin armtrening kan man trygt si! I de bratteste utforkjøringene kunne det være ganske hardt og isete mange steder i tillegg til at det var veldig trangt og vanskelig å ploge. Flere tok av seg skiene her. Vel framme på Vangen ventet belønningen: kanelbolle og kakao. Mm, deilig!
Vi valgte en annen veg tilbake og slapp å ta av oss skiene.  Da vi var nesten tilbake kom solen gjennom skylaget og det ble en hyggelig stund ved bålet før vi vendte nesa hjemover. Det kom noen vindkuler som førte til barnåler både i maten og i kaffen, men solen varmet godt og det var en riktig så fin dag. Drøye 2 mil på ski som det måtte jobbes for var jo fin trening. Jeg håper det blir litt lettere forhold neste lørdag. Da skal jeg gå 3 mil i Ingalåmi! I tillegg er det skidag på jobben torsdag, så denne uka blir tirsdagsløpeturen bare halvparten av hva den har vært de siste ukene.

1 kommentar:

  1. Veldig koselig å sitte ved et bål i skogen, da! Høres ut som en fin dag. :)

    SvarSlett