onsdag 13. mars 2013

Skigalskap

Er jeg i ferd med å bli helt ski-gal tro? I helgen ble jeg så inspirert til å gå på ski og ble smittet av birkenviruset. En av jentene skal gå birken på lørdag mens hytteeieren skal gå fredagsbirken. Og det fikk jeg brått lyst til på mandag. Var inne på birkebeiner.no og sjekket og jo da, det var ledige plasser der. Så ut til at man kunne melde seg på til og med 13.3. Det var jo en del ting som måtte avklares først: skyss til Reina og fri på jobben. Litt hektisk på jobben for tiden slik at en del ting må gjøres unna.
Da dette gikk i orden ble det en skitur fra Tærud istedenfor løpetur på tirsdag ettermiddag. Og du verdne så herlig det var! Det er lenge lyst, løypene var supre og skiene bra! Mange som var ute og nøt den lyse ettermiddagen denne dagen. Vel hjemme igjen var tiden endelig inne for å melde seg på. Men for et sjokk: online påmeldingen var stengt! Etteranmelding på torsdag enten på Lillehammer eller Rena.
Jaja, da sparte jeg de pengene. For det er klart det blir en dyr skitur! La inn et hjertesukk på FB siden til birkebeiner.no og fikk til svar at jeg kunne sende en mail.
Det har jeg nå gjort og lurer på hva resultatet blir. For lysten er der. Og formen? Tja, ikke så verst. Armen er ikke helt bra enda, men satser på at den holder over fjellet. Og jeg tror dette kan bli en fin opplevelse, værmeldingen lover i hvert fall godt!

1 kommentar: