fredag 8. februar 2013

Snart helg!

Ja, så er det snart helg igjen. Denne uken har også hatt fine treningsøkter. Mandag var det løping i arbeidstiden, 5 tunge kilometere rundt Slottsparken i løssnø. Runners treningen stod jeg over, kjente at kroppen trengte litt hvile så prioriteringen var enkel. Jeg kan nok presse meg ganske hardt, men jeg har en kropp som (heldigvis?) sier fra når den trenger ekstra hvile.
Etterpå var det årsmøte i Runners og det gikk som vanlig greit. Jeg fikk den ære å bli valgt til leder de nærmeste to årene. Og dette er en historisk begivenhet: den første kvinnen i Runners historie (23 år blir vi vel i år). Nestlederen er også kvinne, så her blir det kvinnekraft!
Tirsdag var det langtur. Da jeg kom meg ut etter jobb var ikke motivasjonen så veldig stor. Jeg tenkte som så at jeg fikk løpe en runde, hvis jeg ikke orket mer, fikk jeg løpe hjem og være fornøyd med 10 km. Men så kom jeg til stedet jeg skulle svinge av og tenkte som så at jeg får ta en liten ekstra runde i hvert fall. Og når jeg først hadde kommet så langt, kunne jeg like godt fortsette den planlagte ruta. Da jeg var oppe i 15 km måtte jeg jo bare nå målet på 18 km. Og det ble jammen 18,2 km. Kjempe fornøyd etterpå! Og turen gikk jo greit, ingen problemer undervegs. Jeg pleier ikke å løpe med musikk på ørene, men på slike turer gatelangs kan det kanskje være litt oppmuntrende. Lurer derfor på om jeg skal prøve det neste gang. Telefonen har jeg jo likevel med. Denne gangen prøvde jeg Nike+ appen. Vet ikke helt h vor nøyaktig denne er, den viste 17,8 km. Altså 400 meter kortere enn Garmin. Nå stoler jeg mest på Garmin siden jeg har løpt med den i flere år og vet at lengden pleier å stemme ganske bra.
Ellers har jeg fått mine vanlige styrkeøkter og Runners treningen i går kveld med intervaller.
Nå er jeg snart klar for hyttehelg. Bladene Hytteliv og Kondis er pakket ned, masse fint lesestoff!

2 kommentarer:

  1. Knallbra! Kos deg på hytta og med kondis ;-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med "vervet", og ha en fortsatt god helg! Høres ut som du kommer til å få en veldig fin helg på hytta :)

    SvarSlett