mandag 14. januar 2013

Skikkelig vinter

Denne helgen har vi vært på hytta og da blir det som vanlig noen mil på ski. Lørdag startet dagen med -13 grader og det er jo ikke så ille. Da ble det en fin tur over mot Sjusjøen bort i birkebeinerløypa og innom butikken på Sjusjøen på veg tilbake for å kjøpe avis. Over "Appelsinghaugen" og Nordseterfjellet på veg hjem, nesten 3 mil. En fin tur og passe langt. Bjarne har jo Boy å henge etter, jeg går får egen maskin og får dermed mest trening. Ikke fryser jeg så lett heller.
Søndag var det -19 grader og alt for kaldt for Bjarne. Han bestemte seg derfor for å bli i hytta og ordne litt. Jeg tenkte at jeg bare får prøve å ta meg en tur. Blir det for kaldt, er det bare å snu. Men du verden så fint det var! Solen skinte og det var ikke et vindpust! Ikke mye folk ute heller, til å være dette populære området. Gikk slik at jeg fikk solen mot meg mesteparten av turen, helt herlig! Nesten 2 timer og 2 mil kom jeg fornøyd tilbake på hytta, virkelig fornøyd med meg selv!
Det er jo bare å kle godt på seg, viktig å dekke til ansiktet og ikke puste inn for mye kald luft. En del går med masker eller slike pustebrikker, sikkert greit hvis man vender seg til det.
I dag er det bare å ta på seg løpeskoene igjen. Det blir løping i arbeidstiden og Runners trening i kveld. Bjarne har varslet at han synes det er for kaldt og det blir vel derfor spinning på ham. Jeg derimot, kvier meg ikke for å løpe uansett. Men jeg kvier meg for intervalltrening, så jeg håper det blir turer i rolig tempo!
(Tenkte å laste opp et bilde tatt da jeg kom hjem fra skituren, men hva har skjedd med opplastingsrubrikken? Teksten som kommer opp er;
"Du kan laste opp JPG-, GIF- eller PNG-filer" og så går det ikke an å trykke videre).

4 kommentarer:

  1. Ja, bare man passer på å kle seg godt nok, og dekke til ansiktet, går det som regel går det bra selv om det er kaldt. Ofte er det dessuten veldig, veldig vakkert når det er veldig, veldig kaldt. (c:

    SvarSlett
    Svar
    1. Har erfart at en buff er veldig anvendelig. Grei å dra opp i ansiktet

      Slett
  2. Jeg synes også det høres for kaldt ut å gå på ski i minus 19 - som jeg skrev på FB. Men sol hjelper jo! Høres i alle fall ut som dere hadde en flott helg på hytta!

    Faktisk hadde jeg havregryn i vaffelrøra i helga, det er kjempegodt! Med litt grovt mel og lite sukker i røra blir de jo ikke så usunne heller. Akkurat i helga hadde vi en del krremfløte som var blitt sur oppi, men pytt pytt... Litt må man unne seg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var akkurat det jeg mente! Havregryn og litt grovt mel gjør vaflene straks litt mer sunne og ikke mindre gode!

      Slett