onsdag 5. september 2012

Testing av formen og nye sko


I går bare måtte jeg ut en tur både for å teste formen etter Nordmarkstraveren og de nye skoa. Icebugene virker litt mykere enn Salomon så jeg var spesielt spent på hvordan de var å løpe på  grusveg og grovere steiner. De er så myke at det er som å løpe med tøfler, noe jeg synes er skikkelig herlig å løpe med. Sålen er imidlertid litt bedre enn på tøfler, heldigvis! Stoffet er av en litt stivere art, ikke det hullete stoffet som bl.a. Asics har og som det går hull på etter kort tid. Icebugene innfridde virkelig, de var utrolig herlige å løpe med. Jeg formelig fløt gjennom terrenget. Beina var forunderlig bra, bare en smule tunge. Muligens er de en smule glattere enn Salomon, men jeg må teste de litt til før dommen faller og avgjørelsen om de skal brukes i birkebeinerløpet eller ikke.
Det ble 7,5 km i rolig tempo i nydelig ettermiddagssol gjennom en liten del av Østmarka. Boy syntes også det var en fin tur. Endelig ble det løping på ham også!
I ettermiddag står jeg overfor nye utfordringer: fallskjermhopping! Mer om det i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar