mandag 24. september 2012

På hytta uten å løpe!

Denne helgen har jeg vært på hytta uten å løpe, det er vel nesten sensasjon! Jeg hadde med meg min venninne Grete, og vi er vel ikke kjent for å sette oss ned i sofaen akkurat! Det ble gåtur både lørdag og søndag. Lørdag gikk vi over Lunkefjell til Sjusjøen og besøkte våre hyttevenner der. Etter å ha blitt servert både god mat og vin, skulle vi gå samme veg tilbake. Da var klokken blitt 18.30 og vi lurte jo på hvor langt vi kom før det ble mørkt. Turen bortover tok tross alt to timer. Men det er nå rart med det, når man er ute og går og det langsomt mørkner, venner øynene seg til det. Vant som vi er med å gå i ulent terreng, gikk det helt greit. Men jammen var det på tide å komme seg på slettere underlag når klokken nærmet seg halv ni! Da vi kom inn i hytta, var det ganske rart å se ut og se hvor mørkt det egentlig var.
En fin tur ble det og lyset forsøkte vi å forevige ved dette bildet.
Søndag ble det en tur i dagslys, og det er jo fint det også!
Tankene mine gikk til de som løp de ulike lengdene i Oslo maraton på lørdag. Beina kjentes løpbare, så denne gangen kunne jeg helt sikkert ha vært med. Vanligvis synes jeg det er for kort tid mellom birken og Oslo maraton. Detgjorde sikkert ikke noe at jeg ikke var med, Nordmarkstraveren var tross alt bare 14 dager før birken. På torsdag hadde jeg en intervalløkt hvor kroppen generelt føltes veldig grei, og da var lysten der. Formen er for tiden ganske bra og det føles som jernnivået har bygget seg opp. Skal ta en sjekk hos legen til uka.
De neste løpene er Eremitageløpet i Danmark og så blir det sesongavslutning med Lørenskog halvmaraton. Etter det har jeg tenkt å ta det litt rolig en stund framover. Planen er å få langturer på ski utover vinteren før jeg begynner å bygge opp løpeformen med lengre løpeturer igjen i slutten av februar/begynnelsen av mars.
Spørsmålet er valg av løp i juni. Jeg har veldig lyst til å løpe Nordmarka Skogsmaraton en gang til for å se om jeg kan forbedre tiden min. Men jeg har også vanskelig for å stå over birken, og den blir vel antagelig bare èn uke før. Kan jeg klare begge disse løpene?

6 kommentarer:

  1. Helt sikkert greit for skrotten med en rolig helg (og tross alt fin gåtur)....

    Når det gjelder neste år og evt. Birkebeinerløpet uka før Nordmarka Skogsmaraton er ikke det noe problem. Hvis du trener normalt inn mot Birken, og deretter tar det roligere enn rolig uka mellom løpene, kan du få en nær ideell oppladning til Skogsmaraton.

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres fornuftig ut, Olav. Kan hende jeg går for den løsningen siden begge løp frister!

      Slett
  2. Jeg vet ikke når Nordmarka Skogsmaraton skal være neste år, men jeg har ihvertfall hørt at de vurderer å ha Birken i juni en gang. Kanskje det passe bedre å kombinere de to da, til neste år? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Guro, Skogsmaraton er vel bestemt skal avholdes 15.juni så det blir tett mellom løpene!

      Slett
  3. Enig med "gammel'n" i at både kropp og sinn sikkert hadde godt av en rolig helg! Høres ut som dere koste dere, i alle fall!
    Nå skal jeg i gang med valpekurs, så jeg får noen uker hvor jeg er opptatt to kvelder. Men når det er over, må vi få til et treff! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Kjersti! Si fra når du er klar for vårt vanlige "program"!

      Slett