onsdag 14. mars 2012

Langtur en tirsdag ettermiddag







Tirsdag var det klart for langturen min. Planen fram mot Nordmarka Skogsmaraton er å løpe langtur annen hver uke med en økning på 2 km pr gang. Men det er altså bare 13 uker igjen, uhyggelig så fort tiden går! Jeg hadde bestemt at jeg skulle begynne på 23 km. Egentlig synes jeg det er litt tøft å løpe langtur midt i uka, men når helgene tilbringes på fjellet med skigåing har jeg ikke noe annet valg. Så jeg har forberedt meg godt, psyket meg opp i flere dager og gledet meg til å sette i gang! Og når solen skinner, det er +13 grader er det jo bare herlig å være løper! Uten ullklær under føler en seg jo svært så lett i tillegg.



De første 8 km synes jeg gikk tungt,tenkte som så at nå var hadde jeg løpt drøye 1/3 av distansen, oj, oj. Men denne gangen løp jeg med musikk på øret, pleier ellers aldri å gjøre det. Må si det er fint på slike langturer hvor man løper alene, det hjelper på motivasjonen. Får en tunge tanker undervegs kan en bare fokusere på fin musikk. Så dette gikk bra! Prøvde å forevige solnedgangen på Gml. Trondheimsveg - det er jo flott! Synes jeg løp halve Romerike rundt: Skedsmo, Tærud, Kjeller, Skjetten, Strømmen, Løvenstad. På Løvenstad hadde jeg kommet opp i drøye 20 km så for å være sikker på å få nok km tok jeg en ekstra sløyfe der. Dermed klokket jeg inn på 23,7 km! Ikke verst, var temmelig fornøyd med meg selv!
Men du verden så tunge beina var! Utrolig godt å komme i dusjen, få seg litt mat og synke ned i sofaen. Jeg var imidlertid så sliten at jeg ikke orket å se på "Frustrerte fruer" en gang, men stupte tidlig til sengs.



En god nyhet jeg fikk i går var fra Pax forlag som skal utgi boka: Født til å løpe (Born to Run) av Christopher McDougall, og jeg ble tilbudt et leseeksemplar! Skal bli moro å lese boka, jeg har tenkt på det lenge egentlig, men ikke kommet så langt at jeg har skaffet meg den. Så dette blir sikkert årets påskelektyre! Omtalen kommer etter lesing. Gleder meg!




6 kommentarer:

  1. Kult å få bok da ;-) Og utrolig sprekt å løpe så langt midt i uka til og med! Jeg får bare mer og mer å strekke meg etter når dere bare løper lengre og lengre ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. He,he, bra jeg kan være den det strekkes etter av og til!

      Slett
  2. Dette var bra, Anne-Brit. Det behøver ikke gå lett hver gang. Da er det bare å glede seg til 25 km om to uker, disse turene er veldig viktige før maratondebuten... bestem deg for å klare dem, opplagt eller ikke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg allerede jeg,Olav! Og planlegger hvor jeg skal løpe! Viktig å være
      psykisk forberedt tenker jeg. Takk for oppmuntring!

      Slett
  3. Jeg heier på deg! Syns du er kjempesprek og tøff :)

    SvarSlett