søndag 4. mars 2012

Flere langturer

Nå går tankene stadig oftere til mitt store, nye mål: Nordmarka skogsmaraton. Og jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å løpe så langt??!! Jeg har jo aldri i mitt liv løpt lenger enn drøye 2 mil! Det er jo bare drøye 3 md igjen. Tenker jeg skal følge rådet fra Olav E. om å løpe 2 mil annen hver uke og øke med 1 km for hver gang. Hm, får se hvor langt jeg kommer med det...
Og jeg vet hvor sliten jeg blir av å løpe birkebeinerløpet, men dette løpet er vel mer på grusveg har jeg forstått så da er det kanskje litt lettere for beina.
Onsdag kveld ble løpeturen på 13,7 km, torsdag ble det styrke for beina på morgenen og Runners trening på kvelden med 5 x 1000 m på programmet. Fredag er fridag fra trening og lørdag var det grilling med Runners på Geitsjøen. Vanligvis går vi en skitur før vi setter oss ned og griller, men nå var det stort sett bare is i skiløypene og det ble derfor en times spasertur inn til grillstedet Morten har gjort i stand. Etter å ha nytt dette et par timer gikk vi tilbake til parkeringsplassen. Planen min var da å få meg en løpetur hjem. På kvelden skulle vi imidlertid på den årlige suppekvelden hjemme hos Morten så tiden jeg hadde til rådighet var begrenset. Skulle helst rekke en liten hvil før vi dro dit. Løpeturen ble derfor på 14,8 km. Ikke langt nok egentlig, men det får duge for denne uka. Utrolig hvor langt man synes man løper og så er det likevel ikke så mange kilometere. Men det var jo supert løpevær: sol og vindstille med nesten vår i luften. Stort sett bare fortau og mange løpere ute. Herlig!
Rakk imidlertid kun 15 hvile før vi måtte gå avsted. En hektisk og litt slitsom dag, men full av moro!
Så får vi se hva jeg får tid til denne uken. Tirsdag er det egentlig skidag på jobben og da faller løpetreningen ut om kvelden. Men med dette isete føret spørs det om jeg har særlig lyst til å bli med, liker ikke krasse utforkjøringer på isete føre!

1 kommentar:

  1. Du har jo en fantastisk grunnform, så skogsmaraton fikser du helt sikkert på viljen. Lurt å bygge opp langturene litt og litt - er en fordel å ha tatt en tur hvor klokken funder tre timer før selve den store løpøsdagen. Både treningsmessig og erfaringsmessig. Men som sagt, tviler ikke på at du fikser den biffen (c:

    SvarSlett