tirsdag 3. januar 2012

Juleferie med skigåing



Juleferien bestod av rolige turer på ski på Nordseter/Sjusjøen og det var skikkelig herlig!
Ingen løpetur på over en uke altså. Derfor ble starten på det nye året ganske hard: gutta på jobben var klare kl 10 på mandag så da var det bare å stille til start! 5 km rundt og rundt Slottsparken var tungt, men godt å være i gang på nyåret. Ove var i knallform etter å ha hvilt seg i form sa han. Odd og jeg slet litt mer.

På kvelden ble det løping med Runners: en hard runde med innlagte drag, 10 km. 15 km på årets andre dag altså. Tirsdag ble det styrketrening for beina før jobb. På kvelden var jeg litt sliten og trøtt og været var trist. Men hjemme var det ingen bønn: Bjarne skulle på spinning og han mente jeg burde ut og løpe. Antagelig slik at bikkja skulle få trim.. Men det var akkurat det sparket bak jeg trengte. Dermed ble det det en ganske bra runde på ca 14 km som ble både våt og kald. Regnværet ble til snøvær og dette pisket i ansiktet på slutten. Brr, da var det godt å komme hjem og i dusjen! Og du verden så herlig det er etterpå! Man angrer jo aldri på en tur man har tatt, så de er godt at noen dytter en av gårde av og til. På denne turen møtte jeg ikke en eneste løper, så jeg følte jeg var skikkelig tøff!

Bare så synd at det er piggskoføre for tiden, føler det er tryggest siden det er isete enkelte steder.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin jul! :)
    Jeg må si Bjarne er en streng trener. Han kunne jo spinne inne i varnen, men sendte deg og Boy ut i kulda, brrrr.... ;)

    SvarSlett
  2. Hei sann Kjersti, så fint du er tilbake med kommentarer! Ja, han er jammen en streng trener, det skal være visst!

    SvarSlett
  3. Rolige skiturer hørtes ikke dumt ut ;-) Selv har jeg ikke hatt ski på beina denne vinter'n og det er jo egentlig litt katastrofe; men så er jeg jo små-skadet og da gjelder jo som kjent litt andre regler enn ellers ;-)

    SvarSlett