lørdag 26. november 2011

Slutt på ferien



Etter en herlig uke i Egypt er vi nå tilbake i hverdagen. På bildet er jeg klar for joggetur. For selvsagt ble det løpetur også i ferien! Men du verden så slapp man blir når man ferierer, spesielt i varmere strøk. 3 løpeturer ble det, riktignok ikke så lange, 5 km på hver tur. Den ene med bakkedrag til og med! Så jeg er fornøyd med det. Målet på ferier er å holde formen ved like ved slike små løpeturer, fortrinnsvis om morgenen. I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til å løpe alene som dame på nye steder, spesielt i utlandet og særlig i muslimske land. Bjarne var med meg på de to første turene, men siste gangen meldte han pass pga forkjølelse. Og jeg syntes det var ganske trygt å løpe i Egypt. Egypterne er vennlige mennesker og det er lite kriminalitet i dette turistområdet. Dessuten løp jeg i den mest trafikerte gata og der var det flere løpere som smilte og hilste. Ellers merket vi ikke noe til urolighetene i Kairo, vi befant oss tross alt 50 mil unna i Sharm El Sheik. Et fortreffelig feriested med spennende kultur, sol, varme og hyggelige mennesker. Bortsett fra en del påtrengene selgere man bare må avfeie pent, men bestemt.

Før jeg dro på ferie var jeg på intervju hos Løplabbet for å bli testløper på løpesko. Jeg tenkte det var for godt til å være sant at jeg skulle bli valgt, og den følelsen vist seg å stemme .Da jeg kom hjem ventet en mail med avslag. Så spennende som det hadde vært! Tenk å få prøve mange typer løpesko man kanskje ellers ikke ville ha tenkt på å kjøpe seg! Men det er nok mange løpere der ute som løper mye mer enn meg og som oppnår mye bedre tider som fortjener dette bedre enn meg.

Jaja, nå må jeg lete etter en annen motivasjon framover. Kanskje en helmaraton en eller annen gang neste år? Ellers tror jeg det blir mer skigåing dersom det blir skiføre her i lavlandet.

2 kommentarer:

  1. Sharm El Sheik er deilig for ferie! Det er ofte også for varmt for trening så det blir fort ordentlig FERIE med kos, treningsfri og avslapning ;-)

    SvarSlett
  2. Hei Silja; Det var ikke verre varnt egentlig enn at det gikk an å løpe, blir bare så fryktelig avslappet på ferie at det blir ekstra tungt!

    SvarSlett