fredag 19. august 2011

Birken nærmer seg

Birkebeinerløpet nærmer seg med stormskritt! Da ferien var slutt, sa JS at det var 7 uker igjen. Tør ikke tenke på hvor fort de ukene forsvinner....
Heldigvis synes jeg formen ikke er så verst, men jeg synes det er vanskelig å holde tempoet oppe over lengre strekninger. På den annen side er det bedre for meg å løpe langt enn kort!...
I går f.eks. skulle vi løpe UKI karusell på Jessheim. Dette løpet var bare 3 km. Jeg var skikkelig tung i beina og syntes det var tungt å komme i gang med oppvarmingen. De første 2 km av løpet hadde jeg problemer med å få opp tempoet, men så løsnet det litt og beina kjentes mye bedre. Og plutselig var jeg i mål, hadde til og med en liten økning i tempoet på slutten. Det må vel tyde på at jeg har mer inne? Klarte ikke å ta ut alt på dette løpet. Forrige uke i RBIR karusellen var jeg kvalm og holdt på å spy da jeg kom i mål.
I dag kjenner jeg at kroppen har godt av litt hvile, så jeg stod over morgenøkten på Centrum Athletica. Får vel høre det av en kollega jeg gikk litt hardt ut i mot i går......
Ja,ja, uansett så skal je glade opp til morgendagens økt: gjennomløping av birkebeinerløypa! Gleder meg til det, men lurer på hvor vått det har blitt der. Rapport følger etter helgen!

1 kommentar:

  1. Ukene går fort nå for tiden ja, på godt og vondt. Det virker som du har mer enn nok inne, så det er bare å glede seg. Lykke til med gjennomløping!

    SvarSlett