søndag 12. desember 2010

Endelig løptur i dagslys

Det føles som evighet siden forrige løpetur ute i dagslyset og med noenlunde levelig temperatur! De siste treningsturene har vært med Runners i mørket og kulda rundt jordet ved Oksefjellet. Brr, kaldt og uggent. Synes kulda krever mye energi også, det blir bare rolige turer og formen føles elendig. Har tatt noen løpeturer på mølla, men synes det er tungt det også. Det er kanskje meningen at en skal ta det litt rolig på denne tiden. Leser på andres blogger at jeg ikke er alene om å være trøtt om dagen. Men i hvert fall ble det en knapp time ute i dag. Glemte å ta med kamera, dessverre. Det var jo så nydelig ute! Ble tatt bilde av da jeg kom inn isteden og påkledningen viser jo at det ikke var så aller verst ute. "Bare" -9 er jo nesten for mildt å regne når det i et par uker har vært mellom -15 og -20. Det var i hvert fall flott å løpe i dag, ikke var det glatt og en kunne klare å puste uten å trekke altfor kald luft ned i lungene.
På fredag var jeg forresten på julebord på jobben og der tok det ene ordet det andre. Aner ikke hvordan det egentlig kom i stand, resultatet er i hvert fall at jeg på sommerfesten som vi pleier å ha i juni md skal konkurrere med to andre på jobben på en 5 km løpetur. Den andre kvinnen er 10 år yngre enn meg mens konkurrent nr 2 er en mann som bare er 30 år. Trøsten er at han er litt ute av form for tiden, men gjett om han kommer til å legge seg i trening for å slå ei gammal kjerring! Dette fikk litt oppmerksomhet utover kvelden, og kommer nok til å bli fulgt opp! Så det er bare å stå på og jeg må innse at jeg ikke bare kan løpe i komfortsonen resten av vinteren. Men de harde øktene får vente til etter jul.
Forhåpentligvis blir armen bra til jul. Den har blitt mye bedre, men jeg er slett ikke bra enda. Kjenner det godt hvis jeg skulle bli for ivrig og belaster den for mye. I julen kommer det uansett til å bli skiturer på hytta, hvis det bare ikke blir altfor kaldt!

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt sikker på at du kommer til å gruse dem begge to :-)

    Enig, det var fint å løpe i formiddag!

    SvarSlett
  2. Bare kjekt å stikke fram hue.... nå har du ytterligere motivasjon for gd trening gjennom hele vinteren.
    Ellers var det jo en fantastisk flott dag til å løpe ut i går - og like flott er det i dag. Lurer på om jeg skal ta meg en løpetur i lunchen i dag - er jo på hjemmekontor.

    SvarSlett