lørdag 4. desember 2010

Bakkeløp fra Løvenstad


Brr, i dag var det jammen kaldt! Vi kviet oss for å dra opp til Løvenstad for å løpe. Men siden vi ikke dro på hytta pga kulde og min dårlige arm, syntes vi at vi burde være med å løpe. Dermed dro vi avgårde. -16 på Løvenstad og -18 på toppen i Blystadlia. Bjarne valgte å bare jogge gjennom turen på forhånd mens jeg stilte på startstrekken da startskuddet gikk. Det var ikke forferdelig mange med i dag, så teten av ungjenter bestod av 3 stykker som tidlig tok ledelsen. Så var det jeg og ei til som peste oppover. Og resten litt bak oss. Etter barnehagen kom plutselig Torild Skoglund trippende, lekende lett på tå. Og jammen slo hun meg! De siste 200 metrene opp til toppen var ekstra tunge, løs snø og bratt som det er. Det må da være ekstra tungt å løpe i denne kulden? Eller så er det det at jeg har skrudd av bryteren for tiden, er innstilt på bare rolige koseturer med lav puls. Jaja, gjennomført ble nå karusellen, over 1 min dårligere enn i fjor. Men du verden så god samvittighet man har etterpå! Det ble kake og vaffel inne på Sandbekken skole sammen med de andre Runnerne. Og vaflene fikk bein å gå på, tror de fleste var innom en tur-kanskje for å få varmet seg litt i tillegg til å spise vafler!
Jeg har ellers bakt to slag med julekaker. Nå er det bare avslapping med ørret med tilbehør samt hvitvin! En har jo så utrolig god samvittighet etter å ha gjennomført en slik økt.
Dette bildet er tatt på karusellen i fjor-tror det er på Råholt. Jeg glemte å ta med kameraet i dag - og ikke hadde Bjarne orket å ta bilde i denne kulden heller!
Jeg får vel tilføye at armen er bedre, men slett ikke bra. Skal ikke mye anstrengelse til før den verker igjen.... Kiropraktoren lover meg at jeg skal kunne gå på ski til jul, så jeg får se fram til det! Får se om det blir en rolig løpetur i morgen, hvis jeg ikke går i hi...

3 kommentarer:

  1. Brrr. hørtes kaldt ut...Ville bare si at bilder er fra Haga, ikke Råholt !

    SvarSlett
  2. Javisst var det kaldt, tærne mine var følelsesløse etterpå. Og ja selvsagt var det Haga, du var jo der og tok dem!

    SvarSlett
  3. Så gøy at du har bakt jojokaker! De er utrolig søte og gode, skjønner at Bjarne snoker i dem! :) Det er HPs oppskrift, en tradisjonskake i hans familie!

    SvarSlett