fredag 11. desember 2009

Denne uken har det blitt 3 løpeturer, 1 klatreøkt og 1 styrketreningsøkt. Den lange løpeturen blir det ikke noe av denne uken, satser isteden på lange skiturer i helgen! Det pleier å være slitsomt nok sammen med han jeg bor sammen med som er mye bedre til å gå på ski enn meg! Da er det viktig for meg å ha med både mat og drikke for å komme meg hjem igjen. Problemet er at jeg ikke er god nok til å få opp tempoet, men øving gjør mester der også!
Når jeg må løpe på kveldstid blir det mye klamping rundt på asfalten nå i den mørke årstiden. Det er så utrolig deilig å kunne løpe i skogen, men det begrenser seg stort sett til helgene.
I høst bestemte jeg meg for å begynne med styrketrening og det har jeg klart å gjennomføre. Riktignok ikke mer enn èn gang pr uke, men alle monner drar! Det er det jeg synes er kjedeligst å prioritere tid til. Men faktisk er det ganske all right for tiden. Trener om morgenen før jobb i SiO sine lokaler. Der er det en grei pris som kan forsvare at jeg ikke trener der flere ganger i uka. Jeg er jo egentlig mest glad i å trene ute, og når vi kommer ut på våren er det grusomt å prioritere inne trening! Vet imidlertid at slik trening forebygger skader for løpere. Dessuten er det viktig og få trent overkroppen også, ikke bare bein og kondis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar