mandag 20. april 2015

Konkurransesesongen er i gang!

(Bildet er lånt fra UKI sin Facebookside).
Et sikkert vårtegn er at løpekonkurransene er i gang! For min del var debuten i UKI karusellen på Jessheim på lørdag. Det første løpet var 3 km på veg. En ganske kjedelig løype egentlig, men jeg forstod at arrangørene vil prøve å ha en løype de kan ha hvert år og det er ikke sikkert det er snøfritt i terrenget rundt såpass tidlig på året vanligvis. For rundt stadion her er det et flott skogsterreng det er supert å løpe i og heldigvis går de andre løpene der.
Men dette løpet gikk altså på asfalt og avsluttet med ca 300 meter inne på banen. På bildet går starten for damene og alle ser dypt konsentrert ut! Vi er ikke så mange som du ser, og det er synd for dette er et flott arrangement. Og som sagt går flere av løpene i terrenget rundt stadion på myk skogsbunn.
Jeg synes jeg ikke helt har kommet ut av skimodusen enda, at beina er tunge og kroppen dorsk. Jeg hadde derfor ingen andre forhåpninger enn å komme under 15 minutter. Motvind var det også i deler av løypa og det gjorde det skikkelig tungt. Selv inne på banen de siste 200 meterne var det motvind.
Tiden ble 14.16 og jeg er godt fornøyd med det. Jeg er ikke spesielt rask og slike korte løp er et pes synes jeg.
Jeg fikk med meg klassevinner premien min fra i fjor, en Poul Pava skål. Skikkelig fine premier i denne karusellen! Deltagerpremien er hardangerbestikk.
Nå er jeg i gang! Det gjelder å få trent mellom alle løpene, ikke alltid så lett å få til langturer. Søndag kom jeg meg ut og løp 15 km, var veldig fornøyd med det.
Onsdag er det Fjellhamarstafetten hvor jeg har sagt jeg kan være reserve. Lørdag er det Sentrumsløpet og det blir verre, 10 km på asfalt! Likevel synes jeg det er et fint løp, mye folk både i og utenfor løypa, sosialt og trivelig. Dessuten samling av Runnere etterpå. Vi går gjerne ut og spiser etter løpet og det er veldig hyggelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar