tirsdag 22. april 2014

Påskeferie - først snø og så vår!



Påskeferien har vært herlig. Først en drøy uke på hytta med snø, ski og sol - og litt vind innimellom. Hadde ikke så lyst til å reise hjem, men ferien tar jo slutt. Den siste dagen ble tilbrakt hjemme med en løpetur i skogen i vårvær og bare stier. Herlig det også! Når en resten av dagen kan sitte på verandaen i bikini kan en si det er skikkelig vår!
Løpeformen er definitivt ikke på plass. Den siste løpeturen før påske ble kort. Hodet ville, men kroppen fungerte rett og slett ikke. Den hadde slett ikke lyst til å løpe intervaller, særlig ikke i bakker. Da hjelper det ikke at ordtaket heter "Det sitter i hodet"! Og jeg tror at det er best å avslutte treningen da fremfor å tvinge seg gjennom en svært dårlig økt.
Nå har ikke jeg og kroppen spilt på lag den siste tiden, frustrerende nok. Og helsesjekken viser at jeg ikke mangler noen ting. Da vet jeg ikke hva det kan være. Enten kan jeg skylde på overgangsalderen eller så trenger rett og slett kroppen litt hvile etter en hard vinter. Men jeg har ikke tid til å hvile! Løpesesongen starter jo snart! Allerede i morgen har jeg lovet å løpe en etappe i Fjellhamarstafetten. Og i neste uke starter ABIK karusellen, påfølgende lørdag er det Råskinnet. Noen turer hos kiropraktoren vil helt sikkert ta knekken på låsningen i ryggen så da er det bare å bite tennene sammen og gyve på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar