tirsdag 17. desember 2013

Mørketid

Det er for tiden ganske mørkt både når man går på jobben og når man kommer hjem. Jeg for min del er litt ekstra trøtt på denne årstiden, overskuddet er ikke helt på topp. I tillegg er det julebord og andre sosiale sammenkomster, litt handling og litt baking. Selv om jeg med store barn og en liten leilighet ikke styrer så mye  til jul som jeg gjorde før, blir det jo alltids litt mer å henge fingrene i enn til vanlig. Løpeturene er da et kjærkomment avbrekk som gir frisk luft om enn ikke så mye dagslys på hverdagskvelder. Noen ganger blir turene kanskje litt kortere fordi man skal rekke noe etterpå, men jeg holder meg i gang! Og så må jeg se fremover. Etter jul skal langturene gradvis trappes opp igjen og forhåpentligvis erstattes langturene i helgene med lange skiturer. Og så sitter man gjerne der og drømmer litt, surfer litt på nettet og lurer på hvilke løp man skal delta i... Og ser på Facebook hvilke løp andre har meldt seg på. Jeg holder litt igjen på tastetrykkene, vil ikke gjøre noe som jeg angrer på siden. Men nå er jeg i hvert fall påmeldt Fredagsbirken på ski! Og ser fram til langtur med ultraløper Olav Engen og gjengen førstkommende lørdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar