torsdag 28. april 2011

Fjellamarstafetten



I går var jeg med og løp for Romerike Runners i Fjellhamarstafetten. Denne ble arrangert for 65. gang, men oppslutningen er nok ikke som i "gamle" dager. Stafetter er visst ikke det som står øverst på lista over løp man har lyst til å delta i forstår jeg. Men akkurat denne stafetten er det hyggelig å være med på. Det er sosialt og trivelig og foregår over et mindre område. I motsetning til Holmenkollstafetten hvor laget blir splittet og forsvinner over alle hauger! I år som i fjor stilte damelaget vårt i veteranklassen. I fjor meldte et lag fra Ull-Kisa seg over fra senior til veteran i siste liten. I denne klassen må alle deltagerne være over 35 år og det var flere som tvilte på om det stemte for dette laget. Vi skal ikke si noe mer om det, men vandrepokalen gikk i hvert fall til Ull-Kisa sitt veteranlag i fjor. Siden vi bare trengte ett napp til i denne for å få den til odel å eie, var det med spenning vi stilte på startstreken i år. Imidlertid var vi det eneste laget som stilte i denne klassen, så seieren var jo ganske lett å hove i land.... Men uansett vant vi og er veldig fornøyde med pokalen! Denne inngår i samlingen til Romerike Runners. Laget til mannfolkene kom på 3.plass - men så var de ganske hoverende i fjor!

Dette ble en fin treningsøkt med lang og god oppvarming og min etappe var den nest lengste: 1630 meter. Og i starten var den en seig bakke. Huff, jeg skulle ønske jeg ble bedre i bakkeløping....

På formiddagen i går ble det en treningsøkt på jobben, men jeg tenkte jeg burde ta en litt lettere økt siden jeg skulle løpe på kvelden. Valget falt på timen med nakke-rygg øvelser. Jammen inneholdt den flere uvante øvelser og atpåtil ble jeg litt sliten i muskulaturen. Det kan vel også ha litt å si at jeg var hos naprapat dagen før for å prøve å bli bra i denne armen som har vært vond i 7 md nå. Riktignok er den mye bedre, men helt bra er den ikke. Naprapaten trykket, knekket og klemte på alle mine vonde punkter på overkroppen føltes det som! Følte meg egentlig ganske støl i går. Og ikke mindre støl er jeg i dag!

I kveld blir det en rolig treningsøkt med Runners, hviledag i morgen og så er det Råskinnet på lørdag. Tror det blir ekstra tungt i år, formen er jo ikke helt på topp. Men moro skal det bli likevel og det ser jammen ut til at værgudene også har tenkt å bidra til en hyggelig dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar