lørdag 8. januar 2011

Karusell løp på Bjørkelangen

Fy for et tungt løp! Var skeptisk før jeg dro av gårde - etter de tunge bakkedragene på torsdag var jeg betenkt over å løpe i løssnøen med nr på brystet. Dessuten startet dagen med lekkasje i radiatoren på soverommet og litt styr med å få stengt den slik at vannet sluttet å sprute utover....!
Vel, jeg kom meg av gårde og hadde hyggelig selskap av de jeg satt på med: Kari og Åge Jensen. Varmet opp sammen med Frøydis som er i skikkelig slag fremdeles.

Hele runden ble et slit! Frøydis svevde av gårde så det ut til, lett på tå som vanlig. Inger B. løp fra meg på toppen av bakken og dermed lå jeg der alene etter hvert og vaket. Akk ja. Tenkte på Bjarne som var på ski i dag og sikkert hadde flotte løyper innover Romeriksåsen og referatet jeg kom til å få om hvordan han danset innover...
Så måtte jeg tenke på at dette ble en super treningsøkt hvor jeg fikk presset meg skikkelig og la et godt grunnlag for konkurransen senere i sesongen.
Garmin viste 7,99 km og 45,24 da jeg kom i mål. Ikke noe å skryte av akkurat. Det var bare 17 damer med og jeg ble nr 5 av disse. Dessuten vant jeg klassen min. En får se på det som er positivt!
Etterpå var det samling av runnerne i kafeteriaen, saft, vafler og kaffe og hyggelig prat. Det er belønning for strevet i hvert fall.
I morgen blir det nok en skitur. Og Bjarne sitt referat var ikke så strålende det heller: det var kaldt og løypene var slengete. Vi får håpe opplevelsen blir bedre i morgen!
- Og egentlig så synes jeg jo ikke dagen har vært så fryktelig: jeg elsker jo å løpe og da må man tåle noen tunge økter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar