lørdag 28. august 2010

En fuktig tur

Jeg hadde bestemt meg for en tur i den lange, gule i dag. Siden ingen kunne være med, løp jeg alene. Gemalen skulle sykle birken, men valgt å stå over etter å ha kommet seg til Rena. Jaja, etter alt jeg har sett på tv fra rittet så skjønner jeg ham godt.
Men altså, løpetur fra Tæruddalen. Fikk endelig målt lengde med Garmin i dag og runden var bare 14 km gitt. Vi som har tenkt den var minst 18! Men det er et svært tungt terreng å løpe i, kupert og til tider fuktig. Balansering på provisoriske bruer over gjørmehull etc. I dag gikk runden på 2,10. Og så VÅTT som det var! I tillegg GJØRMETE! Ble både våt og kald fort, men beina var lette og turen gikk likevel lett. Tok det pent over røtter, ned glatte svaberg etc. Ingen flere skader nå! Holder med en hoven akilles. Den ble svært hoven etter turen, men smertene holder seg på et minimum og de kommer gjerne på slutten. Ok da, kjente det litt i dag.
Tror jeg har gjort noe dumt også, har meldt meg på Lørenskogløpet. Det er 10 km på asfalt den 11. september. Hadde opprinnelig tenkt å melde med på halvtravern neste helg, men da skal jeg på hyttetur med en venninne. Må jo være litt sosial også. Kan hende jeg sniker meg til en løpetur der
Til uka er det forresten både RBIR og UKI karusell. I morgen blir det derfor hviledag med sushi og kino etterpå med venninner!

2 kommentarer:

  1. Glemte å si at rota ovenfor ble tatt fordi det som ut som hodet på et troll! Da jeg tok bildet merket jeg imidlertid at jeg pustet så tungt at det var vanskelig å holde kameraet rett. Dermed ble bildet litt utydelig, men en kan i hvert fall se konturene av det jeg så!

    SvarSlett
  2. Virker som en flott tur. Begynner å få sansen for variasjon og dermed terreng selv. Ser helt klart trollet i rota. Det ble nok overrasket av sola en dag. De blir vel ikke alle til stein. (c:

    SvarSlett